Ny kategori!

Tänkte dela med mig att jag har gjort en ny kategori. Där kommer
allt om bakning att stå. Det här är mitt recept på kladdkaka jag använder.


100gram Smör eller Margarin
2 ½ dl socker
2 ägg
1 ½ dl vetemjöl
3 msk kakoa
2-3 tsk vaniljsocker

Smält smöret. Sätt ugnen på 175 grader.
Smöra och bröa en form.
 Blanda och socker poröst.
 Häll i smöret. Häll i resten och blanda.
Häll i formen ställ in i ugnen 14-20min beronde på hur kladdig man vill ha den.
Jag skulle servera den med vispad grädde (få lite extra smak på grädden ha i vaniljsocker ungefär 1msk till 3dl) men kan ha färsk frukt och bär eller glass.

Kanske lite enkelt för alla har nog gjort en kladdkaka.
Men det här var bara ett exempel jag la upp.

Hoppas det ska smaka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback