Årsdag.

Idag för exakt ett år sen förändrades mitt liv både till de bättre och det sämre. Jag gick emot en av mina familjemedlemar. De var svårt men det var viktigt att göra det. Jag hade aldrig vågat göra det själv. Det var med hjälp av min skola som jag kunde göra det. Jag var dessutom inte i Sverige när jag satte bollen i rullning. Jag var i Tyskland på klassresa. Det var så skönt att slippa vara hemma men ju närmare dagen vi skulle åka hem kom, ju sämre mådde jag och det märkte mina lärare extra tydligt. För dem hade redan märkt sen ettan att jag inte mådde bra. Jag var så glad och ledsen på samma gång.
 
För jag visste vad det var för helvete det skulle vänta mig hemma. Men skolan såg ju till att jag inte kom hem. Men eftersom min ena av mina andra familjemedlamar sa att det skulle vara bra när jag kom hem. Men jag visste djupt inom mig att så var inte läget. Så det var först i Sverige jag fick veta att jag skulle åka hem. Men som tur ordnade jag och min lärare Helen och Maria att jag fick komma till ett boende i Skövde istället. Och där var jag hela helgen jag höll på att flytta runt och vara i stort sett hemlös i en månad innan jag fick min egna lägenhet. En plats där jag kännde mig trygg.
 
Men det hade sina nackdelar, för jag känner mig ensam hela tiden. För jag har knappt några vänner alls. Sen gick det ett halvår innan det med bup kom men innan det var jag en släng på team flexus. Men dem på team flexus kunde inte hjälpa mig bearbeta mitt. Det var först på bup jag kunde få hjälp med det trodde jag. Men det gick några månader och nu var det sommar helt plötsligt. Jag hade planerat hela sommaren för att inte kunna sitta stil och börja må dåligt igen. Men det gjorde jag ändå lite smått. I början av skolan fick jag komma tillbaka till bup. Där fick jag veta att jag skulle skickas tillbaka till team flexus. Dem trodde väl inte att jag behövde mer hjälp än så. För på bup fick jag hjälp med min sömn och det är glad över. För nu sover jag bättre tack vare mina sömntabletter.
 
Och nu sitter jag här ett år sen med en avslutad utredning till på socialen. Den förste gjorde ingen skillnad men jag hoppas att det blir bättre med den här. För nu ska jag få en kontaktperson. Men idag mår jag fortfarande lika dåligt men ännu värre nu än för ett år sen. Så den anmälan hade sina nackdelar. Skolan är så stöttande mot mig. Lärararna är bara bäst på skolan. Dem vill mig väl bara. Förlåt för lång text men tänkte bara skriva hur året hart varit för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback