Filmer om mobbning.

Jag har vart mobbad i stort sett hela mitt liv. Jag kan inte ens förstå varför folk ska mobba några andra bara för att dem är osäkra på sig själva. Det låter inte ens klokt. Jag har sett några filmer om mobbning, bara fall mobbarna ser dem filmer kanske dem kan förstå hur mycket dem sårar person eller personerna som blir mobbad. Man är redo att ta sitt liv, för man klarar inte att bli nertryckt. Jag har själv vart där.  Jag ville inte ens gå till skolan det var så jobbigt. Så jag var hemma istället. 
 
Så nu delar jag med av två väldigt starka filmer om mobbning. Och jag tycker verkligen att ni ska ta och kolla på dem. För de kan sitta några där nu och läser detta och då tycker jag starkt att dem ska kolla på dem här filmerna och tänka efter lite. För ord kan göra väldigt ont.
 
Cyberbully: Taylor får en egen laptop i födelsedags present. Hon skapar en profilsida på clikster som används av alla på skolan. Hennes bror Eric och hans kompis hackar sig in på hans dator och det startade hela internetmobbningen för henne. 
Älska mig: Alice var kompis med en tjej som hänger med mobbarna. Hon mobbas varje dag genom sms och blickar i skolan. Det var ingen som visste om att hon mobbades. Tjejen som var kompis med var egentligen inte med och mobbade henne, hon ville försvara henne men hon ville inte utsätta sig själv för mobbningen.
 
 
 

Kommentarer
PAPPA

Hej Lena.Låt 2014 bli ditt bästa år.Det har ju börjat toppen.så ligg kvar på toppen.KRAM PAPPA.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback