Alkohol.

Igår när jag skulle sova så slog det mig. Men egentligen har det gjort det några månader nu. Jag kan inte riktigt förstå varför alkohol finns. För alkoholen bara förstör liv och människor. De är ofta folk blir arga och börja bråka på krogen och det för att man har alkohol i blodet. Men sen finns det andra problem med alkohol. Du kanske själv tycker att du har ett bra beteende när du har druckit men det kanske inte andra tycker.
 
Dem flesta säger också att man har roligare med alkohol. Men sanningen är att man kan ha lika roligt utan. Men vi använder det som ursäkt för att dricka. Dessutom är alkohol inte bra för kroppen. Du förstör kroppens organ, de organet som får ta mest stryck är levern. Så är alkoholen värd något när du förstör din kropp. Dagens ungdomar idag dricker ibland för mycket, och det är ju inte så det ska gå till och dem ska inte dricka överhuvudtaget. Men jag kan inte förbjuda det, dem får göra vad dem vill. Dem flesta av ungdomarna dricker för att verka cool och passa in. 
 
Det finns en åldersgräns av en anledning. Men sen är det inte bra att det inte är samma gräns. Jag tycker åldersgränsen över allt både på systembolaget och krogen ska vara 20år. För det finns ingen anledning till att man ska få dricka de på krogen och inte köpa hem det är ingen logik där. Man förändras med åren och blir mer mogen. Med tiden blir man klokare och väljer rätt. 
 
Jag har börjat tänka över mitt alkohol intag och jag har minskat det. Dem gångerna jag kommer dricka och om jag ens vill de då. Är att jag ska dricka måttligt jag ska inte bli full, jag ska komma ihåg vad jag gör och säger.. För med alkoholens påverkan kan vi säga saker vi inte menar. Det kan såra folk tillslut och om de är din bästa vän eller partner så kanske dem inte vill prata mer med dej sen. Så jag tycker alla borde tänka på detta. Innan ni ska dricka tänk "är det värt det", varför ska jag ens dricka jag kan ha lika kul som alla andra fast jag är nykter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback