Mobbning.

I dagens samhälle så måste man se ut på ett visst sätt och bete sig på ett visst sätt. Man ser överallt på dem sociala medierna, artiklar och tips för att bli smal. Det tycker jag är så fel, man ska se ut precis som man gör. Och någon annan har inte rätt att säga att du är ful, smal eller tjock. Dem som säger så är bara osäkra och vet inte hur dem ska ta i tur med de. Så dem använder sin osäkerhet och sitt dåliga mående i mobbningen.
 
Det finns till och med folk som har tagit sitt liv för dem klara inte mobbningen. Och det är så fel att en annan person ska få vara orsaken till att någon dör. För tekniskt sett tycker jag att den som mobbar är den som dödar den som väljer att ta självmord. För dem pressar ju personen till det utan att dem kanske är medvetna om det. För vem skulle klara att höra att man är ful och äcklig eller tjock och ful dag ut och dag in, för det flesta av mobbningen handlar om vikten och helt enkelt hur man ser ut.
 
Men sen har mobbarna blivit ännu fegare att dem använder nätet som sitt sätt att mobba och hata folk. Jag är en stor tittare av beauty personer på youtube och jag tycker det är så tragiskt att dem får hat för något dem älskar och göra. Det kanske går så att en vacker dag att dem inte orkar göra videos längre för dem vet att dem bara får hat. På nätet behöver man inte skriva sitt namn man kan vara anonym.
 
Men sen finns de äckliga gubbar på nätet som uttnyttjar små flickor till att visa sig och sen börjar dem hota dem fall dem inte visar mer. Och det skulle kunna bryta ner vem som helst. Så min åsikt är att nätet inte är säkert, här kan man vara vem man vill. Man behöver inte vara sig själv. Man behöver inte använda sitt namn man behöver inte säga sin rätta ålder. 
 
Jag kan inte förstå varför folk måste hata och mobba andra när de är mobbaren som själv mår dåligt. Mobbaren är som en smittosam sjukdom för han skickar ju vidare sitt dåliga mående och man kan inte bli frisk från det om man inte tar tag i det. Så mitt råd till alla mobbare är att prata ut om sitt mående till någon helst en vuxen som man har förtroende till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback